Δευτέρα 5 Αυγούστου 2013

ΠΕΝΤΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗΣ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 7,5 ΕΚ ΕΥΡΩ ΕΝΕΚΡΙΝΕ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ




Αλλάζει όψη και βελτιώνεται αισθητικά η εικόνα του αστικού περιβάλλοντος σε κομβικά σημεία και γειτονιές της Θεσσαλονίκης, καθώς το Δημοτικό Συμβούλιο με ισάριθμες αποφάσεις του χθες, Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013, ενέκρινε στη διάρκεια της 14ης τακτικής συνεδρίασής του την έναρξη πέντε σημαντικών έργων ανάπλασης, νέων κατασκευών και ανάδειξης περιοχών του Δήμου συνολικού προϋπολογισμού περίπου 7,5 εκατομμυρίων ευρώ.

«Ο σεβασμός στους πεζούς είναι το πρώτο μεγάλο βήμα για να γίνουν οι πόλεις μας ζωντανές, ασφαλείς, βιώσιμες και υγιείς. Περισσότερος χώρος για τους πεζούς σημαίνει περισσότερη ζωή στην Πόλη» σημείωσε κατά την εισήγηση του ο Αντιδήμαρχος Αστικού Περιβάλλοντος Ανδρέας Κουράκης και πρόσθεσε: «Στο πλαίσιο της στρατηγικής της καθημερινότητας που αποτελεί προγραμματική μας δέσμευση για μια βιώσιμη πόλη, προχωρούμε με τις πέντε εργολαβίες που ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο στην κατασκευή πεζοδρόμων και στην διεύρυνση των πεζοδρομίων, με παράλληλη φύτευση δένδρων, σε 48 δρόμους σε όλες τις δημοτικές κοινότητες της πόλης. Στόχος μας είναι η αναγέννηση της γειτονιάς και ανάκτηση του δημόσιου χώρου για μια πόλη φιλική στους κατοίκους της».
Πρόκειται για έργα που χρηματοδοτούνται από τη ΣΑΤΑ, προβλέπονται στο Τεχνικό Πρόγραμμα έτους 2013 και στον προϋπολογισμό του οικονομικού έτους 2013, συνολικής   δαπάνης  7.428.000 ευρώ και θα πραγματοποιηθούν με δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό με «ανοιχτή δημοπρασία» στις περιοχές:  

Ανάπλαση περιοχής Κήπου Καλού-Γυμνασιάρχου Μικρού-Διστόμου-Παπάφη
Η μελέτη προϋπολογισμού δαπάνης  950.000 ευρώ  αφορά στην ανάπλαση των κόμβων Κανάρη-Απόλλωνος-Αναξιμένους-Αναξιμάνδρου-Διστόμου και Παπάφη-Γυμν. Μικρού-Γυμν. Μυστακίδου και της οδού Στρ. Γενναδίου από την οδό Παπάφη έως την οδό Αλ. Παπαναστασίου, στην 5η  Δημοτική Κοινότητα. Σκοπός της μελέτης είναι η κυκλοφοριακή ρύθμιση των παραπάνω κόμβων και η ανάπλαση πεζοδρομίων και διαβάσεων για τη συνεχή, ανεμπόδιστη και ασφαλή κίνηση των πεζών. Επίσης με την ανάπλαση του συγκεκριμένου τμήματος της οδού Στρ. Γενναδίου θα πραγματοποιηθούν εργασίες για την κατασκευή πεζοδρομίου μπροστά από το 1ο Γυμνάσιο Χαριλάου – 30ο Γενικό Ενιαίο Λύκειο και τη διευθέτηση της στάθμευσης  για την ασφαλή και άνετη κίνηση των μαθητών (δημιουργείται εσοχή για διαγώνια στάθμευση στο πεζοδρόμιο του πάρκου και ράμπες σε όλες τις γωνίες και στις δύο πλευρές, σε όλο το μήκος του συγκεκριμένου τμήματος της οδού ώστε να εξασφαλίζεται η άνετη κίνηση των πεζών). Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται να κατασκευαστούν νέα δίκτυα υποδομών καθώς και να εγκατασταθούν νέοι ιστοί  και φωτιστικά σώματα νατρίου με σκοπό την ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση του φωτισμού στις περιοχές επέμβασης. Επιπλέον προβλέπονται  εργασίες εγκατάστασης φυτικού υλικού και εγκατάστασης αρδευτικού δικτύου.

«Ανάπλαση περιοχής μεταξύ των οδών Μαβίλη-Κάλβου-Παπαρηγοπούλου»
Η μελέτη, προϋπολογισμού δαπάνης  1.078.000 ευρώ, αφορά στον επανασχεδιασμό της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και των πεζών και την αναδιάρθρωση των στοιχείων του αστικού εξοπλισμού, για τις  οδούς: Καρατζά (από οδό Ειρήνης έως Πηνειού), Κάλβου (από οδό Πηνειού έως Αγίου Δημητρίου), Παπαρηγοπούλου (από Πλατεία Δημοκρατίας έως οδό Καρατζά), Πηνειού (από οδό Καραολή Δημητρίου έως Κάλβου), Μαβίλλη (από οδό Ειρήνης έως Πηνειού), Καλλίνικου (από οδό Παπαρηγοπούλου έως Πηνειού), Γλάδστωνος (από οδό Ολύμπου έως Αγίου Δημητρίου) και Βεναρδάκη (από οδό Καραολή Δημητρίου έως Κ. Παλαμά). Στόχος του έργου είναι η αισθητική αναβάθμιση της περιοχής, η εξασφάλιση της άνετης και ασφαλούς κυκλοφορίας των πεζών και της διευκόλυνσης της κάθε είδους δραστηριότητας που λαμβάνει χώρα κατά μήκος των οδικών αξόνων της περιοχής μελέτης. Επίσης προβλέπεται βελτίωση της προσβασιμότητας και αναβάθμιση της εικόνας της περιοχής, η οποία λειτουργεί ως «είσοδος» προς το βυζαντινό σύνολο του Ιερού Ναού Δώδεκα Αποστόλων. Με βάση την υφιστάμενη κατάσταση της κυκλοφορίας η μελέτη ξεκίνησε με επαναχάραξη οδών και πεζοδρομίων. Συγκεκριμένα, ορίστηκε σταθερό ελάχιστο πλάτος οδοστρώματος 3,10μ., με μια λωρίδα κυκλοφορίας οχημάτων, ενώ δημιουργήθηκε διαμορφωμένη ζώνη πλάτους 1,80μ., κατά μήκος του οδοστρώματος, για χώρο στάθμευσης. Το υπόλοιπο τμήμα παραχωρήθηκε στο πλάτος των πεζοδρομίων  και συγκεκριμένα στο πεζοδρόμιο από το οποίο δεν διέρχεται ο αγωγός φυσικού αερίου, τοποθετήθηκαν δενδροστοιχίες και ιστοί φωτισμού, ενώ στο άλλο δημιουργήθηκε χώρος στάθμευσης οχημάτων. Για τον επανασχεδιασμό των δαπεδοστρώσεων της περιοχής ανάπλασης επιλέχθηκε μια συνεχής ομοιόμορφη πλακόστρωση. Προβλέπεται, αναβάθμιση της ποιότητας φωτισμού με τοποθέτηση νέων φωτιστικών (σε σημεία ιδιαίτερων απαιτήσεων -οδός Καλλίνικου- τοποθετούνται επιτοίχια φωτιστικά σώματα στις οικοδομές) ενώ όσον αφορά το φυτικό δυναμικό της περιοχής, προβλέπεται η δημιουργία δενδροστοιχιών με νέα δέντρα (Ιβίσκος, σε μορφή δέντρου και θάμνου).

Ανάπλαση της οδού Κίμωνος Βόγα και κάθετων οδών
Η μελέτη, προϋπολογισμού δαπάνης  1.810.000 ευρώ, αφορά στην ανάπλαση της οδού Κίμωνος Βόγα (από οδό Π. Συνδίκα έως Κορομηλά) και των κάθετων οδών Βικοπούλου, Λουκιανού, Καρυωτάκη, Λυσιμάχου, Κριεζώτου, Κορομηλά και Μαυροκορδάτου (από λεωφ. Βασ. 'Ολγας έως Γ. Παπανδρέου) και της οδού Π. Ρέγκου (από οδό Π. Συνδίκα έως Λυσιμάχου) στην 5η  Δημοτική Κοινότητα, με σκοπό να εξασφαλιστεί η συνεχής, ανεμπόδιστη και ασφαλής κίνηση των πεζών, να ρυθμιστεί η κυκλοφορία και να διευθετηθεί η στάθμευση των οχημάτων. Βασικοί άξονες της μελέτης ανάπλασης είναι:
-διαπλάτυνση των πεζοδρομίων,
-περιορισμός του οδοστρώματος για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης και τον περιορισμό  των μεγάλων ταχυτήτων των οχημάτων,
-δημιουργία προεξοχών στις γωνίες των πεζοδρομίων όπου τοποθετούνται ράμπες ΑμεΑ,
-πεζοδρόμηση συγκεκριμένων οδών, όπου το πλάτος τους δεν επαρκεί για πεζοδρόμια και λωρίδα κυκλοφορίας,
-δημιουργία ραμπών στην αρχή και απόληξη των λωρίδων για την προσπέλαση και εξυπηρέτηση των οχημάτων εκτάκτου ανάγκης.
-δημιουργία εσοχών στα πεζοδρόμια και προβόλων στους χώρους στάθμευσης για την τοποθέτηση κάδων απορριμμάτων ή ανακύκλωσης.
-δημιουργία δενδρόδοχων στα πεζοδρόμια για τη φύτευση δέντρων σε δενδροστοιχίες.
-διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων κυρίως, ανάμεσα σε οικοδομικές μονάδες, για τον εξωραϊσμό αυτών των χώρων που τις περισσότερες φορές είναι εγκαταλειμμένοι.
-τοποθέτηση υπερυψωμένης λωρίδας οδοστρώματος, στην οδό Κριεζώτου μπροστά στην είσοδο του σχολικού συγκροτήματος, για τη μείωση της ταχύτητας των οχημάτων.
-δημιουργία προβόλων με ράμπες ΑμεΑ στις εισόδους της παιδικής χαράς, που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Π. Ρέγκου και Λυσιμάχου.
-τοποθέτηση προστατευτικών εμποδίων, για να αποτραπεί η στάθμευση οχημάτων.
-χρήση υλικών επίστρωσης βασισμένα στην τεχνολογία των ψυχρών υλικών, τα οποία συμβάλλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας και βελτίωση του μικροκλίματος.
Επίσης προβλέπεται, η αναβάθμιση της ποιότητας του φωτισμού της οδού με τοποθέτηση νέων φωτιστικών  (ιστοί και φωτιστικά σώματα), ενώ η επιλογή του φυτικού υλικού έγινε λαμβάνοντας υπόψη τις γενικότερες απαιτήσεις σε αστικές φυτεύσεις κατά τέτοιο τρόπο ώστε να αναβαθμίζουν αισθητικά την περιοχή του έργου.

Ανάπλαση περιοχής μεταξύ των οδών Μοναστηρίου 26ης  Οκτώβριου-7  Αισώπου-Ταντάλου και Σαπφούς  
Το έργο, προϋπολογισμού δαπάνης  1.490.000 ευρώ, αφορά στην ανάπλαση της περιοχής που περικλείεται από τις οδούς Μοναστηρίου-26ης Οκτωβρίου-Αναγεννήσεως-Καζαντζάκη και Ταντάλου και συγκεκριμένα για τις οδούς: Αισώπου (26ης Οκτωβρίου-Ταντάλου), Προμηθέως,  Ενωτικών, Οδυσσέως, Ταντάλου (από την οδό Μοναστηρίου έως την Καζαντζάκη) Λιβανόβου και Σαπφούς (από την οδό 26ης Οκτωβρίου έως την Λιβανόβου). Περιλαμβάνει επανασχεδιασμό της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και των πεζών και αναδιάρθρωση των στοιχείων  του αστικού εξοπλισμού με στόχο την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής, την εξασφάλιση άνετης και ασφαλούς κυκλοφορίας των πεζών και διευκόλυνση της κάθε είδους δραστηριότητας που λαμβάνει χώρα κατά μήκος των οδικών αξόνων της περιοχής. Σημαντικό στοιχείο της διαπλάτυνσης πεζοδρομίων είναι η δημιουργία «ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών» ελάχιστου πλάτους 1,50μ. Για να διατηρηθεί η φυσιογνωμία της περιοχής επιλέχτηκε η  αποξήλωση της υπάρχουσας ασφάλτου και η αποκάλυψη και επανατοποθέτηση μετά από συντήρηση, των παραδοσιακών γρανιτένιων κυβόλιθων. Για τον επανασχεδιασμό των υπολοίπων οδών της περιοχής ανάπλασης επιλέχθηκε μια συνεχής ομοιόμορφη πλακόστρωση, ώστε να προκύπτει το ίδιο αισθητικό αποτέλεσμα σε όλη την υπόλοιπη έκταση του διαμορφούμενου χώρου. Οι διαπλατύνσεις πεζοδρομίων εφαρμόζονται και στα σημεία όπου τοποθετούνται κάδοι απορριμμάτων, ράμπες εισόδων καθώς και διαβάσεις πεζών καθορίζοντας τις θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων και διευκολύνοντας ταυτόχρονα την κίνηση των πεζών. Προβλέπεται η αναβάθμιση της ποιότητας του φωτισμού της οδού με τοποθέτηση νέων φωτιστικών  (ιστοί και φωτιστικά σώματα). Επιπλέον το φυτικό δυναμικό της περιοχής μελέτης, διατηρείται και προστατεύεται με τη δημιουργία δενδροδόχων, ενώ για την συμπλήρωση των δενδροστοιχιών στα πεζοδρόμια, όπου υπάρχει ανάγκη, προβλέπεται η φύτευση νέων δέντρων.

«Ανάδειξη Ιστορικών Περιοχών 2ης και  3ης  Δημοτικών Κοινοτήτων»
Η εκτέλεση του έργου  με  μελέτη  προϋπολογισμού  δαπάνης 2.100.000 ευρώ, έχει στόχο τον ευπρεπισμό και την ανάδειξη οδών και κοινόχρηστων χώρων των περιοχών των 2ης και 3ης  Δημοτικών Κοινοτήτων του Δήμου Θεσσαλονίκης, με αναπλάσεις οδών, ανά περιοχή. Μέσω του συγκεκριμένου έργου δίνεται προτεραιότητα στον πεζό έναντι του αυτοκινήτου με μετατροπή των οδών μικρού πλάτους σε πεζόδρομους ή ήπιας κυκλοφορίας, με διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων και κατασκευή ραμπών ΑΜΕΑ στις διασταυρώσεις, με διευθέτηση των θέσεων στάθμευσης των αυτοκινήτων και τοποθέτηση εμποδίων στάθμευσης, διευθέτηση των όμβριων υδάτων, εγκατάσταση ή συμπλήρωση του ηλεκτροφωτισμού, δενδροφυτεύσεις, τοποθέτηση σήμανσης, αστικού εξοπλισμού κ.ά. Επιπλέον εκτιμάται ότι η χρήση των ψυχρών υλικών επίστρωσης (πλάκες πεζοδρομίου και τσιμεντοκυβόλιθοι) θα συμβάλει στη βελτίωση του μικροκλίματος της περιοχής.
Αναλυτικά και ανά Δημοτική Κοινότητα μελέτη προβλέπεται: 

για την 3η Δημοτική Κοινότητα και στην Άνω Πόλη
·   Αγράφων και Πελοπίδα: εγκατάσταση νέου ηλεκτροφωτισμού
·   Ευσεβίου: πλήρης ανακατασκευή με κυβόλιθους και σχιστολιθικές πλάκες και εγκατάσταση νέου ηλεκτροφωτισμού
·   Καπεταν Ελένης: διάνοιξη οδού και επίστρωση με τσιμεντοκυβόλιθους εγκατάσταση νέου ηλεκτροφωτισμού
·   Ακροπόλεως 15: ανακατασκευή πεζοδρομίου με σχιστολιθικές πλάκες εγκατάσταση νέου ηλεκτροφωτισμού.

για την 2η Δημοτική Κοινότητα
·   Καπάτου:  μονόπλευρη προς την πλευρά του σχολικού συγκροτήματος διαπλάτυνση και ανακατασκευή πεζοδρομίων με ψυχρές πλάκες πεζοδρομίου με εγκατάσταση νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, νέο ασφαλτοτάπητα.
·   Γ. Ιβάνωφ και Γαλανάκη: τμηματική προς την πλευρά του σχολικού συγκροτήματος διαπλάτυνση και ανακατασκευή πεζοδρομίων με ψυχρές πλάκες πεζοδρομίου με εγκατάσταση νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, νέο ασφαλτοτάπητα.
·   Αγάθωνος, Ρεγκούκου και Μαργαροπούλου:  πλήρης ανακατασκευή πεζοδρομίων με ψυχρές πλάκες πεζοδρομίου, με διαπλατύνσεις και κατασκευή ραμπών στις διασταυρώσεις, με συμπλήρωση του ηλεκτροφωτισμού και της δενδροφύτευσης.
·   Μοναχού Σαμουήλ,  Πάροδος Αγ.Πάντων, Πάροδος Μαργαροπούλου, Χρυσοσπάθη,  Αραπίτσας, Πάργας και Κατσαντώνη: πλήρης ανακατασκευή και επίστρωση με ψυχρούς τσιμεντοκυβόλιθους σε όλο το πλάτος του δρόμου, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις (ήπιας κυκλοφορίας, πεζοδρόμηση) και εγκατάσταση νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού.
·   Ερατούς, Τερψιχόρης και Ζεφύρων: εγκατάσταση  νέων χαλύβδινων ιστών φωτισμού.
·   Ικονίου Προκοπίου: εγκατάσταση νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου